10 Temmuz 2011 Pazar

2011 Sonisphere'in ardından..


2011 Sonisphare İstanbul konserini sokakta dinledim. Dinlerken video çekmek de ayrı bir dert çünkü konseri bir yandan dinlemek öte yandan bir şeyler çekme isteği.. Küçük çiflit parka onbinlerce insan nasıl sığdırdılarsa. İstif istif, tıklım tıklımdı. Konseri dışarıda dinlemek bence çok iyi bir fikirmiş.


Sonisphare konserinin headlinerı maiden olunca da ortam patlamaya müsaitti. Neşe, sevgi, kavga-dövüş sokaklardaki yerini almıştı. Beleş tepe’deki kapıdan konsere illegal girmek isteyen spartakistler, romalıların (güvenlikçilerin) gaz spreylerine ondan sonra da 75’e karşı 1 (adam başı) taruzlarına maruz kaldılar. (75 güvenlikçi 1 spartakist) Delikasap.com, çıkan bu olayın başlangıç kısmını sanırım kaynak eksikliğinden dolayı sanki biraz taraflı bir şekilde anlatıyor ama ben de yaşanan bu olayın girizgah kısmına yine de etraflıca vakıf değilim. Olaylar çok hızlı gelişmişti.







Ortam feciydi. Bu konserin güvenlik şirketi -doruk güvenlik- eşkiya vari çalışma prensibini benimseyen bir şirketmiş. Güvenlikten anladıkları adam dövme, kemik kırmak, kafa üstünde şişe kırma, göz çıkartma... prosüdürlerinin başında geliyormuş, bu konuda feci sabıkalılarmış. Bu güvenlik şirketi küçük çiftlik parkının kamuya açık alanını kendilerine ait güvenlik bariyerleriyle çin seddi serer gibi dizmişler. Bu yaptıkları olay çok ciddi manada suç. Tabi bu suça göz yumması nedeniyle bu konudan esas sorumlu olan bence de şişli belediyesidir. Daha önceki videomun,http://www.vimeo.com/25588484 “ 2.19 ila 2.30 saniyelerinde anlattığım güvenlik bariyerlerini görebilirsiniz. Doruk güvenlik şirketi kamuya açık alanı kabak gibi abluka altına almış.Konser anında iron maiden fear of the dark şarkısını icra ederken aynı anda da sokakta bahsettiğim bu olaylar meydana geliyordu. Bu yaşanan hengameyi çekerken adamın birisi yanıma geldi. Kolumu sıktı. Basın kartını gösterdi ve “Çekme”” dedi. Ben “Ne?!” dedim. Gevşek herif tekrar “Sana çekme dedim!” dedi.“Çekmee!” diye bağırıp tıksırıp siktir olup gitti. Bu da oldu. Bir basın üyesi tarafından sansüre uğradım. Bu da bana ilginç bir hatıra konusu olmuştu.




Sonra konser bitti ama seyircilerin konser alanından çıkma süreci bitmedi. Seyircilerin konser alanını adım adım boşaltma süreçleri 40 dakikayı buldu. Neyse konser alanı boşaldığında ben de konser alanına girebildim. Bir de gözümle göreyim dedim şu bölünen vip olayını. Konser alanı vip’nin vipisinin vip’si şeklinde bölünmüş. İçim bir burkulmuştu. 80'li yıllarda genç olmak varmış. Bu yıl fransa’da düzenlenen sonisphare konser alanına bir bakın lütfen, herkes tek yürek.

Bu fotoğrafı evergrey facebook sayfasından paylaşmış. Ben de oradan copy-paste eyledim.





Sonis’de bruce dickinson sahnede konuşurken k.çiflik park için fuck that place! dedi ve ekledi. Seneye adam gibi bir yerde çalarız.. Bakalım görelim.  "2 yıl sonra gelen edit: 2013 Iron Maiden konseri için satışa çıkan pahalı biletler... Sonra gelen iki yüzlülük ile biletlerin son iki gün içinde çok makul fiyatlara inse de konsere katılımın az olması kötüydü. Konserin ne ruhu ne de gayası vardı. O konsere ayrılan zaman yerine kuru fasulye ve soğan yense müthiş süperli olurmuş"

1998’in 7 eylül’ü nemli ve sıcak bir istanbul akşamında cemil topuzludaki iron maiden konseri unutulmaz, efsanevi bir olaydı. Bruce dickinson gurubu terk etmiş. Iron maiden yoluna solist blaze bailey ile devam ediyordu ve o akşam blaze hayvanı aslan gibi şarkı söylüyordu. Herif çok iyidi. Konserin ilk 5. saniyesinde blaze herkesi ele geçirmişti. Steve harris bangır bangır çalıyordu. Ben bi ara noluyoz yahu playback mi yapıyorlar bunlar dedim. Sonradan öğrendiğim de iron maidenın konserlerinde tıpkı stüdyoda çaldıkları gibi icra ederlermiş. Velhasıl muhteşem bir akşamdı.
Ve esas söylemek istediğimi de sona sakladım. 1998 yılındaki o konserde tabi ki vip yoktu. İsteyen sahne önüne rahatlıkla gelip konseri dinleyebilirdi ama bir şartla. O da sahne önünde spartakistlerin pogolarına eşlik etmek kaydıyla çünkü o akşamı hiç unutmadım. Sahne önü tam bir gladyatör alanıydı :) Nereden nerelere.. Bir gün sanırım ben de dinazor olacağım. Kgat demm it!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder