8 Şubat 2012 Çarşamba

Twixtor Phantasm


Twixtor ile oluşturulmuş bireysel super slow motion videoları izlemek hoşuma gidiyordu. Yaf ben de yapmak istiyorum böyle şeyler diye iç geçiriyordum sonradan nasıl yapılması gerektiğine dair çekim ve çekim sonrası işlemleri  ara ara okuyup öğrenmiştim ama hiç uygulamamıştım. Böyle süper şahane bir yanım vardır. Bir öğreneyim lazım olur diye kendimi az sıvılaştırmadım.. 

Bu videoyu 2011 eylül ayının çeşmesinde kuzenim mehmet’in denize abanma, atlama eylemini uygularken ben de kayda alıyordum. Her ne kadar 50p veya 60p post için yeterli denilse de 500 fps’lik bir makinem olmasını isterdim. Tabi bu çekimler için 1000 ila 4000 shutter hızı kullandım. İşe yarıyor mu yani. Önemli olan after effects önünde geçirilen mesai. Bir red makine sahibi olma arzumun olacağını düşünmezdim. Aslında red kamera isteyişimin ilk nedeni raw picture video çekebilmesi. Muazzam bir olay. Red olayı abartıp aynı anda üç resimden oluşan video filan çekebilme kabiliyetine ulaşacaktı noldu o iş bilmiyorum. Bu teknik ile iç bir mekanda açık diyafram var iken pencereden gökyüzünün bileşenlerini seçebilmek – bracketing- özelliği. Red kameranın bana hitap eden güzel yanları bunlar. 

Neyse bu vidyoyu çekerken yine ekipmana acımamıştım. Kamera ve tripod deniz suyuna maruz kalmıştı. Sonra tripodu duşa sokup bir güzel yıkadım :) Tripod orta segmentte sayılan güzel bir tripod. Bilenler bilir tripodumu çok severim. Resmen emektar bir eşyam oldu çıktı. Tuzlanan kameramı da şöyle elimin içi ve tersiyle suyunu silkmek usülüyle temizlemiştim. Makine bayağ bir denizin dalgasını yemişti. Kendim de bu olay neticisinde test etmiş oldum. Canon 7d taş gibi bir makine lakin aralık ayında kameranın lens kilitleme bölümü bayağ böyle şerit bir biçimde yer yer oksitlenme oluşmuş. Elimle bir şeyler yaptım falan yanlardan beyaz renk toz çıkıyordu. Nedir bu ya dediğimde jeton düşmüştü. Bence kameraları deniz suyundan korumak gerekli diye bir bilge düşüncemi sizinle paylaşabilirim. Örnek hemen linkini paylaştığım bu alttaki video.


Ekipmanın limitlerini zorlayan  bu arkadaş çok bahtsız bir an yaşamış. Kamerasını laaap diye dalga almış götürmüş. Valla dikkat etmek gerek. Neredeyse benim de bu hadise başıma gelecekti. Deniz ortamında bu işler çok can sıkıcı, evet evet akıllı olmak gerek.

2 yorum:

  1. kral olmuş memed ağbiğ; fakat vücudun etrafındaki hareler biraz bozmuş doğallığı. halbuki 550d ile çekilmiş bir video var bilirsin. elemanlar suya giriyorlar, çatıdan atlıyorlar filan. onda bu kadar hare yok idi. neden böyle dersin

    YanıtlaSil
  2. mirsi drms ağbi. arka fon tek renk tek millet tek devlet olmalı yoksa dediğin gibi kırılmalar oluyor. aslında her türlü kırılma oluyor da bunun da önüne after effects ile bir proje oluşturup duplicate layer açıyorsun sonra pen tool aracını seçip kırılan yerleri o araç ile belirleyip frame frame ilerleyerek blur ile maskelemek gerekiyor. Bahsettiğin o videoları hatırlıyorum. Adamların elini öpmek gerek after effectsin altından girip üstünden çıkmışlar ellal olsun. Ha bi de after effects de efektlerden twixtor ve twixtor pro diye iki ayrı seçenek var. twixtor pro kullanmak gerekiyormuş. ikisini de kullandım zannedersem twixtop pro'nun algoritmaları daha hassas..

    YanıtlaSil