18 Mayıs 2012 Cuma

Kadikoy Icon



Bir timelapse takıntım var ve genelde her takıntının başlıca yan etkisi olan spektaküler bir iç sıkıntı başlıca mevzu olarak ortaya çıkıyor. Her videomu yaptıktıktan sonra sahne arkası notlarımı yazmayı seviyorum. Hatalarımı, kokoroztik aksiyonlarıma bakıp şekilden şekile girmeyi seviyorum da bu video hakkında not düşmek benim için zor oldu. Çünkü bu videonun sahnelerini tasarlayıp timelapse düzeneğinde fotoğraf çekmeye başladıktan bir kaç hafta sonra 


ruhum erimeye başlamıştı. Çünkü hep bir gerilim var işin içinde. Acaba görüntü titredi mi? Titrememe gibi bir durum olamaz zaten çünkü görüntü hep titriyor ama kadraj çok sallanırsa o zaman ağlamak istiyorum çünkü o çabam boşuna oluyordu ve  o an hayal kırıklığına uğramadan duramıyordum.



Boğa heykeli beni de çok duygulandırır. O bir nevi herkesin arkadaşı yoldaşı. Korkmaya gerek yok şiir yazmayacağım -) Neyse bu sefer bu videomun çıkış noktası boğa oldu. Bir tür hipnotik bir etkilenmeyle birlikte bu timelapse’in ilk sahnelerini kışın soğuk zamanlarında çekmeye başlamıştım. İlk bir kaç hafta iyidi güzelcene çekiyordum ama havanın uygun olmadığı zamanlar da oluyordu keza benim de havamda olmadığım zamanlar... üstelik bu timelapse gece çekiyordum. Bu nedenle bu projem biraz uzun soluklu oldu. 



Bu timelapse yapmamdaki sebep hard ve post processing’de eli yüzü düzgün bir yetkinliğe gelmiş olmamdı. Ama post işleri ruhumu karartıyor. Bilmek isteyenler için anlatayım ve dert yanayım. Titreyen görüntüyü stabil kılmak için after effects cs5.5 warp stabilization işe yarıyor. İlk zamanlar efektif şekilde kullanamıyordum ama sonradan hep yaptığım gibi net üzerinden bir çok tutorial videosuna baktım. Adobe’un kendi sitesindeki tutorial videolarını da bence izlemek gerek. İşe yarıyor. Lynda.com’un tutoriallarını ise çok severim. Bir okuldan farkları yok. Premiere CS5’i en ince ayrıntısına kadar lynda’dan öğrenmiştim. Evet warp stabil olmuş. Premiere CS6 versiyona da bu özelliği eklemişler. Ne diyeyim premiere programını seviyorum. Bu arada Cinema 4D programını çok sevdim. Şeker gibi çalışıyor. Sistem kaynaklarını tüketmiyor. Nasıl yapmışlarsa bu programı helal olsun..


HD videolar ile uğraştığım sistemim core2 ve cuda trickli bir nvida karttan oluşuyor. Kafa kafaya video işliyorum. Geçen sene Quad core’un işlem gücüne şahit olmuştum. Tabi o aralar i serisi işlemciler ortaya çıkmıştı. Aklıma yatan bir fikir ise yeniden bir masaüstü sistem kurmak. Parça parça, yavaş yavaş sistem toplamak. Düşüncesi bile moral bozuyor :/ neyse bu hikaye de burada bitti.






2 yorum:

  1. mehmet abi, bu kez teknik kadar görüntülerde de gelişme var. ve azmini kıskandım desem yeridir. ama bana itici güç olduğunu da söylemeliyim. festivallere filan bir göndermeyi dene bence bu videoyu. zira bu eksendeki bir eser baya ödül almıştı. şu yani, ankara nox;

    http://www.youtube.com/watch?v=ngMJbR74slQ

    YanıtlaSil
  2. boşver festivali mestivali sen. cs5.5 yeni yükleyecem diyorsun cs6 çıkmışken. itici güç olarak cs5.5 yüklüyorsun. böyle olmaz durmuş abi.

    YanıtlaSil