9 Ekim 2012 Salı

Bir Nikah ve Post Process Hikayesi




Bu videoyu çekerken akşam çekimi için harici bir tane bir tane led aydınlatmaya ihtiyaç olduğunu anladım. Lens ne kadar da hızlı da olsa çok karanlık sahneler için yeterli olmuyor. Led aydınlatmanın gücünü ayarlayarak kabul edilebilinir bir doğal aydınlatma sağlanabilir. Arkadaşım Murat'ın sayesinde led aydınlatmasını kullandık sonuç iyidi. Bu nikah çekimi için ben iki kamera ile çalışmak istedim. Aynı anda Murat ve ben iki kamera ile nikahı görüntüledik. Bu yönüyle de ilginç bir proje oldu ama aynı anda ikili görüntüleri çok az kullandım çünkü


sedef hanımın bu nikahı çekerken önceden hazırladığı bir storybordu vardı ve bu hikayeye sadık kaldığım için aklımdaki aynı anda var olan farklı açılardaki aynı iki görüntüyü kullanmaktı ama bu bu hikayeye sadık kaldığımdan düşündüğüm gibi bir kurgu olmadı ama sonuçta fena olmadı ben de sedef hanım da bu videodan memnun kaldık. O malum storyboard bu. Heralde wedding videolarında önceden hikayesi storyboard üzerinde belli olan video olayı nadir olsa gerek. 


Nikah-düğün günü çekimler bitip eve geldiğimin ertesi gün açtım bilgisayara baktım. Elimde 60 gb dosya (görüntü) vardı! Şöyle bir baktım ve bilgisayardan uzaklaştım. Bu dosyalara ancak 3 gün sonra tekrar bakabildim. Bir sürü görüntü hangi birini kullanacağım diye düşünüp durdum sonra videoları kendimce bir kategoriye soktum. Sadece bu eylem 5-6 günümü almıştı. Videonun yüzde 70'ini tamamlasıya kadar videodan bir cacık çıkmamıştı ama yüzde videonun 65-70'i tamamlamaya yakın umudum tekrar yerine gelmişti. Video bir şeye benzemeye başlamıştı.





Zaman zaman başıma gelen bir hadiseyi adobe premiere yine bana yaşattı. Aynı anda birden fazla görüntüyü göstermeye kalktığınızda ve renk düzeltmelerini render premiere üzerinden render edip çıktı aldığımda yer yer görüntülerde donmalar yaptı bazen bunu yüksek bit çıktı aldığında yapıyor bir diğeri de fazla kanallı video çalışırken oluyor. CS6 versiyonunda bu değişmemiş. Yer yer tuhaflıklar devam ediyor ama premiere seviyorum. Cuda destekli kullanmak gibisi yok ama seneye bilgisayarımı yenilemezsem video ile pek ilgilenmem çünkü render süresi beni deli edenzi. Artık premiere de çalışma düzenimi değiştirdim öncelikle sadece kurgu olayını yapıyorum sonra denoise, cc olayı ile olaya bye bye diyorum. Daha az yorucu oluyor benim için. 


Bu arada vimeo upload edilen dosyayı direk 30 frame hızına dönüştürüyormuş. Ne zamandan beri böyle yapıyor bir fikrim yok ama vimeo kendini sevdirtmemek için elinden geleni yapıyor. Yeni vimeo tasarımı ile birlikte videolar desaturate tabi tutuluyor ve hala bunu çözebilmiş değiller neyse. Bu proje için flaat_10p.pf2 renk profilini kullandım. Kesinlikle yüzümü güldüren bir renk profili. Hiç noise üretmiyor. Tabi kameranın sensörü dışında tabi. Dertsiz tasasız bir renk profili. Bu renk profilini yapan arkadaşın link adresini veriyorum. Bence harika bu herif. http://www.similaar.com/foto/flaat-picture-styles/index.html





Düğünün yabancı konukları evlere şenlikti. İlginç resimlere gark oldular. Bir videoyu daha bitirip hikayesini anlatarak yaptığım işle bir tür vedalaşmış oluyorum. Bu video da bitti editi de beni bitirdi. Sonrasında bu notları aktarmak benim için işin zevkli kısmı oluyor. Sedef ve Øyvind nikah videolarında beni tercih ettikleri için kendilerine buradan da teşekkür ederim. Her işin bitiminde kendimi nedense kaptan Jean Luc Picard gibi hissediyorum. Yola devam, warp 6..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder